Dystrybutor Scanspeak
Przechowalnia
AkustyK EL22 (1)

AkustyK EL22

Cena:
40 000,00
PLN
Czas wysyłki: DIY - do 14 dni; kolumny gotowe - do 4 m-cy

Wybierz opcje

Proszę wybrać opcję!
SE
  • Anuluj wybór
  • DIY ( - 10000.00 PLN )
  • - +

    produkt niedostępny w tej liczbie

    dostępna ilość:

    dodano produkt

    przejdź do koszyka

    - - - - - Zobacz recenzje (0)

    Referencyjny układ dwuipółdrożny na Ellipticorach. Prace nad nim trwały długo, bowiem starannie badaliśmy różne układy – z dwoma 18-cm, dwoma 21-cm, a także kombinację 18-cm i 21 cm; ta ostatnia była najciekawsza, miała kilka wariantów (w tym rozwiązanie zbliżające się do trójdrożnego, obudowa zamknięta lub bas-refleks, 4 lub 8 omowa), zostały one już nawet dopracowane, wraz z materiałami informacyjnymi… Jednak wielowariantowość tego projektu, mająca być jego atutem, mogła wprowadzić za duże zamieszanie. Dlatego odłożyliśmy go na półkę, może do niego kiedyś wrócimy, a teraz do oferty postanowiliśmy włączyć konstrukcję prostszą i nie budzącą wątpliwości - na dwóch przetwornikach nisko-średniotonowych takiej samej wielkości. Ale 18 cm czy 21 cm? Współczesne układy dwudrożne i dwuipółdrożne najczęściej oparte są na 15-tkach i 18-tkach, bowiem większe głośniki są zwykle innymi cechami ostatecznie wyspecjalizowane jako niskotonowe, więc do szerszej roli nisko-średniotonowych nie nadają się (np. 21-22 cm z serii Classic i Revelator). Nie oznacza to, że sama średnica ok. 20 cm, a nawet większa, przekreśla szanse na dobre przetwarzanie średnich tonów, tylko że niewiele jest przetworników przygotowanych pod tym kątem. Tym większą atrakcją są 8-calowe Ellipticory, przetworniki nisko-średniotonowe absolutnie najwyższej klasy. 21WE/8542T00 zastosowaliśmy już w dwudrożnych EL12, a 18WE/8542T00 w dwudrożnych ELM. Na tej podstawie mogliśmy stwierdzić, że większy model nie ustępuje mniejszemu w jakości przetwarzania średnich tonów, mając oczekiwane, większe możliwości w zakresie niskich częstotliwości, a także wyższą efektywność. Nie zamierzając wprowadzać dwóch projektów dwuipółdrożnych, jak moglibyśmy nie wykorzystać tak specjalnej okazji, jaką stwarza 21WE? Konstrukcja jest znacznie większa niż typowych kolumn dwuipółdrożnych na 18-tkach, przede wszystkim z powodu potrzebnej objętości, jednak całe przedsięwzięcie jest kosztowne i bezkompromisowe i w takim kontekście wielkość obudowy staje się problemem drugorzędnym.

    Pod względem zastosowanych przetworników, EL22 to konstrukcja wyjątkowa; pod względem ich konfiguracji – klasyczna; podział z wysokotonowym D3404/552000 zachodzi przy 2,5 kHz (podobnie jak w dwudrożnych EL12), dolna 21-ka jest tłumiona (łagodnie) powyżej 500 Hz, wszystkie głośniki są ustawione blisko siebie; pochylenie frontu jest skorelowane z charakterystykami fazowymi poszczególnych sekcji, aby najlepszą charakterystykę przetwarzania całego zespołu uzyskać na osi głównej, ustalonej na wysokości 90 cm. Wysokość obudowy przekraczająca 1 metr nie wiąże się z ustawieniem głośników wyżej niż to optymalne, stąd ponad głośnikiem wysokotonowym pozostaje dużo „wolnego miejsca”, co korzystnie odsuwa od niego górną krawędź obudowy.

    Charakterystyka przetwarzania jest zrównoważona, „ozdobiona” tylko wąskopasmowymi nierównomiernościami; niemal nie zmienia się w badanym zakresie kątów, również w okolicach częstotliwości podziału, co potwierdza zarówno predyspozycje 21WE do przetwarzania średnich tonów, jak też niezawodne działanie zwrotnicy.

    Czułość jest nadzwyczajna – 95 dB, najwyższa wśród wszystkich naszych konstrukcji. To zasługa Ellipticorów, których wyjątkowość polega na połączeniu niskich zniekształceń z wysoką efektywnością. Aż 5-decybelowa przewaga nad EL12 może wydawać się dziwna, jednak tłumaczy ją w największym stopniu fakt, że porównujemy czułości konstrukcji o impedancjach 8 omów (EL12) i 4 omów (EC22), a więc poziomy przy dwukrotnie większej mocy podanej do EL22. Przy wyrównaniu mocy różnica ta (a więc różnica między „czystymi” efektywnościami) zmniejszyłaby się do 2 dB. Obydwa modele można z dobrym skutkiem podłączać do wzmacniaczy tranzystorowych i lampowych, przy czym do lampowych lepsze będą EL12, a do tranzystorowych o mocy ok. 200 W (przy 4 omach) – EL22.

    EL22 mają jeszcze jednego asa w rękawie - rozciągnięcie niskich częstotliwości jest fenomenalne, ze spadkiem -6 dB przy 25 Hz i znowu jest to najlepszy wynik wśród wszystkich naszych projektów. Dwa tunele bas-refleks wyprowadzone są z tyłu. Kolumny powinny być odsunięte od ściany za nimi na odległość min. 0,5 m, od bocznych min. 1 m, w pomieszczeniu min. 20 m. kw.

    Zwrotnica zamknięta jest we własnej komorze, w dolnej części obudowy (dostęp po odkręceniu cokołu).

    Wszystkie projekty serii EL wykonywane są w standardzie SE bez żadnej dopłaty. W tym przypadku oznacza to: Cewki powietrzne filtrów dolnoprzepustowych nawinięte taśmą 12 AWG, dla utrzymania jednocześnie najniższych rezystancji i zniekształceń; kondensatory Clarity Cap (w filtrze wysokotonowego CSA), zaciski przyłączeniowe WBT (Nextgen 0703). Do układów dwudrożnych i dwuipółdrożnych nie rekomendujemy podwójnego okablowania, dlatego gniazdo jest pojedyncze.

    Brzmienie podporządkowane dynamice, różnicowaniu, neutralności i dokładności. EL22 nie służą do korygowania, tuszowania ani wyostrzania. Fenomenalne jest połączenie precyzji i przejrzystości z tonalnym zrównoważeniem i spokojną barwą. Bez rozjaśnienia, ale i bez podgrzewania, EL22 pokazują wszystko w idealnych proporcjach. To profesjonalne monitorowanie bez przejaskrawień. Razem z dobrym sprzętem współpracującym dostarczą mnóstwo emocji czysto muzycznych jak i związanych z obserwowaniem techniki nagraniowej.

    Dodaj opinię
    Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie.

    Dodane opinie ( 0 ) - - - - -
    PRODUKTY POWIĄZANE
    Oprogramowanie sklepu internetowego Darmowe sklepy internetowe
    Oprogramowanie sklepu internetowego Sellingo.pl